when life gives you lemon..

Wednesday, February 15, 2012

i'm 15 this 15..

photo & editing by me..

assalam..

so today is 15th February..its my day!!lala..i'm just turned 15..that's mean i'm gettin' older and need to be more matured..but who cares..i'm not willing to be mature at this age..please,15 is underage..and i'm still under my parents responsibility..hehe..but sometimes i need to be a bit mature..depends on the situations..

how's my day??great..subuh adam je dah ada orang hantar message happy birthday..mak ai..aku tak popular mana pun..just kawan je yang hantar..then sebelum aku pergi sekolah mak aku boleh lupa harini hari beranak aku..cis!!..boleh pulak tanya.."eh harini birthday adik ea?"..aku jawab.."taklah..semalam.."..then gelak..lepas tu naik kereta cikgu..bukak pintu je dah dengar lagu berkumandang..suara sumbang katak subuh pun melalak untuk aku..*ade ke suara sumbang katak subuh??..lepas tu naik lagi 2 orang passenger dapat lagi wish..siap shake hand lagi..wooo!!..*bangga!!selepas tu keadaan kembali sunyi bagai dilanggar garuda..hanya bunyi radio sinar fm meriuhkan kereta..perjalanan selama 15 minit pun berlalu..aku sampai sekolah..dapat wish lagi..tak terkira..heeeee..

selepas perhimpunan pagi yang amat menyeronokkan aku pun gagahkan kaki untuk mendaki tangga menuju ke kelas aku yang terletak ceruk di hujung dunia dan bersebelahan dengan kedai perfume natural..*tandaslelakiyangsememangnyahancingtakterkata..-.-'..aku pun selesaikan tugas aku..hehe..kena dengki dengan kawan aku..dia bagi aku gula-gula..aku tak boleh pegang gula-gula tu..lepas tu dia suruh aku makan gula-gula tu..aku bermonolog dalaman seketika..'budak ni nak suruh aku mati ke??suruh aku makan gula-gula dengan plastik tak berbukak..'..aku pun nak bukak plastik gula-gula tu..dengan sepantas kilat dia menghalang..dia bagi aku arahan yang tak masuk dek akal..aku tak boleh guna tangan untuk buka plastik gula-gula tu..o.O..at that time..aku macam pffttt..lantas aku meminjam gunting jiran sebelah aku..hehe..aku baru nak gunting,tiba-tiba dia cakap kau kene gunting bentuk bintang..saraf-saraf otak aku berjalan laju sehingga ke arah saraf mulut aku..dengan lancangnya aku berkata.."kau nak aku mati?"..aku buat tak pandai je..lalu memotong plastik berkenaan..dan baru nak ambik guna tangan,dia halang lagi..dia cakap tak boleh guna tangan..maka otak aku pun berjalan..aku capai 2 batang pen..satu tahan plastik satu lagi tolak gula-gula tu..aku terpaksa melutut kat atas lantai untuk membolehkan aku makan gula-gula yang berada di atas meja..akhirnya aku berjaya dengan jayanya!!hehe..terima kasih!!..budak kelas aku semua tengok aku buat apa..aku seperti biasa dengan muka ayam aku..heee..lepas tu dapat hadiah..seketul je..tak kisah..maka berlalu lah masa aku sebagai seorang pelajar tingkatan 3 selama 9 jam 10 minit di sekolah..pukul 5 petang baru aku menjejakkan kaki di rumahku syurgaku..hee..masuk rumah,aku disambut dengan bunyi dengkuran halus yang terhasil daripada Puan emak dan adik aku..cis..boleh pulak tidur..aku gagahkan sekali lagi kaki aku untuk mendaki tangga rumah dengan tambahan beban seberat 5 kg..masuk bilik aku campak kan segala-galanya!!..akhirnya aku bebas..itulah yang berlaku pada hari ni..

dan sekarang aku sedang meraikan birthday aku seorang diri dalam bilik depan kerja sekolah yang bertimbun dengan alunan muzik korea yang baru keluar pada hari ni..hehe..from u-kiss forbidden love..lagu ni akan aku jadikan lagu peberet aku..sebab??muzik videonya keluar pada birthday aku!!yay!!kembangnya punggung aku..ok..aku bet ramai yang dah gerakkan cursor ke arah butang pangkah..lebih baik aku mengundurkan diri aku yang tak boleh nak undur ni..assalam..

sekian..
amira..

p/s:.bapak aku tak wish pun aku..abang aku pun sama..ish3..hebat betul diorang ni..aku tabik spring..plus..terima kasih sebab sudi baca post mengarut aku kali ni..

No comments:

Post a Comment

you're my best buddy!!